J98/99 i Partille

Postet av J98 den 6. Aug 2014

Vi reiste til Gøteborg tidlig mandag morgen med buss. Ni håndballglade jenter var klare for en fullpakket uke med mye moro. Gjengen bestod av Ingeborg, Rebecca, Helene, Jane, Emilie, Cornelia og Mia fra 98-laget og Kine og Andrine fra J99.
Vi hadde også med oss Tore som trener og Hilde som lagleder, Deyar sov med oss i det lille grupperommet vårt, som ble veldig intimt og koselig. Madrassene lå tett i tett og det gjorde at vi ble enda bedre kjent. Siden grupperommet vårt var så lite og vi knapt hadde plass til alle madrassene hadde vi også vårt eget "walk-in closet”. Noe som ikke håndballjenter er vant til på cup :-)
Mandag kveld ble brukt til å orientere oss ned til hovedbanen, Heden. På veien hjem fra Heden dro vi innom Coop forum, som senere ble vår favoritt butikk.Da vi kom tilbake til Rambergsskolan overasket resten av jentene bursdagsbarnet Emilie med bløtkake og ballonger.

Første kampen vår var tirsdag mot Skånela. Det var regn, men vi tok seieren 14-8. Tirsdag kveld var det åpningsseremoni på Gamle Ullevi stadion.
Første kamp på onsdag morgen var mot de afrikanske jentene fra Zimbabwe, hvor vi vant 25-6. To timer senere stod kampen mot Skedsmo for tur. Dette var en jevn kamp og stillingen ble til slutt 14-14.

Onsdag kveld var vi på Liseberg med Lørenskog J00 og J01.
På torsdag var det de siste to puljekampene før sluttspillet. Første kampen mot Kungselv var en jevn kamp, men det ble til slutt et tap med stillingen 15-18. Siste kamp torsdag var mot de islandske jentene fra klubben KR. Vi vant 25-11. Vi kom tilslutt på 2. plass i gruppen og foran Skedsmo :-D, dermed til A-sluttspill.

32-delsfinale ble spilt mot Nesby, og vi vant 9-7. Vi var dermed det eneste Romerikslaget som gikk videre til 16-delsfinale. Den var mot Bjarg, her ble det et tap, 20-10 ble til slutt stillingen.

Fredag kveld etter alle kampene, spiste vi på Pizza Hut med J00 og J01. Lørdag morgen dro vi rundt i byen og shoppet.Bussen tilbake til Lørenskog gikk 15:00 og vi var tilbake hjemme rundt 19.
Alle jentene kom fornøyde hjem etter en fantastisk tur, både sosialt og på Banen.

Hilsen Andrine & Kine