Foreldrevettregler

Her i Lørenskog Håndballklubb ønsker vi å være et godt forbilde. Vi ønsker at alle som spiller i vår hjemmearena Skårerhallen skal oppleve å bli møtt med respekt. Her skal man kunne tape og vinne med samme sinn, og oppleve ekte håndballglede.

Norges Håndballforbund har tre basisbegreper i Fair Play-arbeidet:

• Respekt for dommeren
  • Respekt på banen
  • Respekt i hallen

Håndballen byggers på tre visjoner:

• Begeistring
  • Innsatsvilje
  • Respekt og fair play

Til sammen utgjør disse basisbegrepene og visjonene et solid grunnlag for å kunne legge til rette for håndball på alle nivåer i et miljø man er trygg i. Disse verdiene gir grobunn for et godt sosialt miljø med trivsel og harmoni. Et sted man kan dyrke sin lidenskap for det man elsker, nemlig håndballen.

Det kommer an på deg!

Som forelder til en håndballspiller er du en naturlig del av det lokale håndballmiljøet. Dette gir deg en unik mulighet til å delta i et sosialt miljø som gir deg god kontakt med både voksne, ungdom og barn. Du vil få nye venner og knytte kontakter for livet. Sammen vil dere oppleve trivsel, hygge, og ikke minst spenning, både på og utenfor håndballbanen. Et godt samspill mellom foreldre, trenere, ledere og spillere må til for å skape en positiv stemning rundt laget.

Trygghet, trivsel og glede er grunnpilarene. Det å sammen takle medgang og motgang er en viktig utfordring. La oss sammen utvikle håndballmiljøer der travle, trygge barn trives.

Som foresatt og forelder kan du bidra til å gjøre håndballkampen eller treningen til en positiv opplevelse for barna. Her er noen huskeregler: