Lagsrapport J00, 2013-2014

Postet av J00 den 10. Jul 2014

Denne sesongen har vært en spennende sesong for J2000. På høsten spilte vi mange gode kamper og endte på 2. plass i puljen vår, noe som resulterte i at vi har spilt A-sluttspill denne våren.

Det har vært mange utfordrende kamper for jentene våre i A-sluttspillet, mot gode lag i årsklassen. Men jentene våre kan også storspille, og har vunnet med god margin mot to lag som har endt godt over oss på tabellen. Veldig morsomt! Så selv om vi endte litt ned på tabellen i A-sluttspillet er vi godt fornøyd med egen innsats og ikke minst den gode kamptreningen vi har fått gjennom våren!

I jula var vi også med på Rælingen Julecup hvor vi ble oppjustert en årsklasse til J99, men endte likevel med å vinne årsklassen, moro!

Foruten seriespill og julecup har vi også vært med i Indre Østfold Reisebyråcup og vi deltok i Peter Wessel cup i Larvik i slutten av april, hvor vi vant vår pulje, og kjempet oss fram til en 8.-delsfinale. Som J14 starter vi lokalt med Bon Aqua cup her på Lørenskog i mai, og til sommeren reiser vi til Gøteborg og Partille-cup.

Jentene trenes fortsatt av hovedtrener Line Hansen og hjelpetrener Eldar Dahl - som de har vært gjennom flere år. Line og Eldar legger ned utrolig mange timer i håndballhallen i løpet av året – med stor interesse og engasjement! Det har også vært mer fokus på keepertreninger dette året, og her har Kyrre bidratt med sin kunnskap! I tillegg til keepertrening har J00 tre treningsøkter i uka, og mange av treningene foregår på tvers av lagene J98, J99 og J01. Fordelen med dette er at lagene kan «låne» spillere fra de andre lagene, og mange av spillerne på J00 har vært med på å bistå J99 denne sesongen.

Laget fikk i høst inn tre nye spillere fra andre lag, og laget har fra januar til april bestått av 11 engasjerte og samspilte jenter hvorav en er keeper. J00 sin keeper nr 2 meldte overgang til J98 etter jul og spiller fast der. Vi har også fått en ny spiller til laget i vår, men pga karantene har hun ikke vært med i kamp enda. Jentene trives sammen på trening, kamper, cuper og på fritiden! Det ble også arrangert en bowlingkveld kombinert med foreldremøte rett før jul som juleavslutning.

For å få laget til å fungere er det viktig at foreldre, besteforeldre og andre stiller opp og gjør en innsats både med kjøring, dugnadsvakter, tilsynsvakter og ikke minst som heiagjeng. J00 har heldigvis en engasjert foreldregruppe/støtteapparat, og selv om foreldre har hatt andre verv i klubben stiller de opp på dugnadsvakter, tilsynsvakter m.m. på vegne av laget. Dette er en viktig forutsetning for å få laget til å fungere og alle takkes for god innsats!

Hilsen fra Aina, Oppmann J00.