Seier i Håndballcupen Ski 2014

Postet av J98 den 30. Aug 2014

Av Janneke Støeng.

22. august startet gruppespillet for jente 16. Både Kolbotn og Fjellhamar 2 ble slått med god margin, så det ble en fin start på Ski cup for jentene.

På lørdagen kom turneringens første tøffe kamp mot IFK Tumba, et sterkt lag fra Sverige som i stor grad var ukjent for de fleste. Jentene jobbet hardt gjennom hele kampen, men dessverre ble motstanderlaget for stekt mot slutten og vi tapt med ett mål, 13-14. Dette ga oss en 2.plass i gruppespillet og veien videre i A-sluttspillet ble antatt hardere. Jentene fikk mye å tenke på etter denne kampen.

På søndag sto første kamp mot Byåsen i åttendelsfinale. En jevn kamp med mye hurtighet der lagene fulgte hverandre hele veien. Ved endt tid sto stillingen 13-13 og avgjørelsen skulle falle på sudden death. Byåsen vant kronekastningen om ballen, men heldigvis hadde jentene krefter igjen til å presse motstanderne til en feilpasning og Lørenskog gikk til angrep. Kort tid etter var resultatet mål. Jentene hadde tatt seg videre i cupen og jubelen sto høyt!

Sarpsborg sto som motstander i kvartfinalen. Etter å ha ligget under med fire mål, snudde jentene kampen og klarte å vinne med fire mål. Et bevis på hvor fort en håndballkamp kan snu, noe som ga jentene nytt mot inn mot semifinale mot erkerivalene Fjellhamar 1. Flere av disse spillerne er godt kjent for laget og det viste seg å bli viktig kunnskap i en kamp der jentene jobbet godt sammen og viste at det er viktig med god bredde i laget. 16-12-seier ble resultatet til slutt.

Rett etter jubelen hadde roet seg viste kampresultatet på banen ved siden av at Nit/Hak skulle bli vår motstander i finalen. Et godt lag som hadde gått gjennom cupen uten et eneste tap. Heldigvis var flere av deres nøkkelspillere velkjente for jentene. Samarbeid i forsvarsspillet og gode svar på utfordringene som ble gitt oss i angrepsspillet skulle vise seg å bli nøkkelen til seier. Lagene hadde fulgte hverandre tett hele veien, men Lørenskog ledet med 2-3 mål mot slutten av andre omgang før Nit/Hak igjen klarte å score noen raske mål. Lørenskog klarte da å holde hodet kaldt til tross for mange nerver. Mange nesten-sjanger for begge lag skulle gjøre de siste 3 minuttene utrolig spennende. Da tiden rant ut var det først en stillhet som senket seg før jubelen løftet taket. På tavlen sto det 11-12 i favør Lørenskog.

På veien gjennom Ski cup møtte laget gode lag som bød på mange utfordringer. Flere ulike spill ble testet ut og ga svar på mange viktige spørsmål før videre seriespill og Bring kvalik. Vi lar jentene nyte seieren før arbeidet fortsetter mot nye og viktigere mål for sesongen!

Se flere bilder fra cupen i galleriet