Gull i Bonaqua Cup 2018 til K4

Postet av Anonym den 4. Jun 2018

I helgen var det duket for Bonaqua Cup 2018 i regi av Fjellhammer IL. Ny hovedtrener i klubben, Hanne Halén, deltok med K4.

Fredag spilte jentene uavgjort mot Nordstrand IF i sin første kamp, men lørdag våknet fighter instinktet i gruppa og det ble to seiere mot Larkollen IL og Oppsal. Da ble de puljevinnere og klare for sluttspill på søndag.

En fornøyd gjeng møtte opp klare for kamp i Skedsmohallen og det ble to strake seiere mot Rælingen i 1/8 finalen og Skedsmo Håndballklubb i 1/4 finale.

Så ble det en triller uten like i Semifinalen mot Langhus IL. Det ble 14-14 og sudden death. De vinner loddtrekningen og får første angrep. Dessverre redder Langhus sin keeper og vi får angrep mot oss. På tribunen koker det. Foreldregruppa og supporterne holder pusten. Vi har fått en stor heiagjeng fra Skedsmo Håndballklubb som vi slo ut i 1/4 finalen og alle heier nå av full hals på Lørenskog jentene. Langhus brenner sin sjanse og jentene får en ny mulighet. Stine Bratlie setter et perfekt mål fra kant og vi vinner kampen.

Da er vi klare for finale i Bonaqua Cup og en strålende fornøyd coach Halén og jentegjeng drar videre til ny hall for å gå i ny kamp.

Kl. 15.00 søndag møter vi Skreia IL til finalekamp.

I denne kampen henter jentene frem et sjette gir og drar på. De har det gøy på banen, kjemper hardt og leder hele kampen igjennom. Det ender med 13-7 seier og en jublende foreldregjeng, supportere, styreleder og klubbens hovedtrener får oppleve at K4 laget vinner Bonaqua Cup 2018.

Finalens beste spiller ble: Keeper Kristin Sundby som sto helt glitrende i mål.

GRATULERER TIL:
Coach Hanne Halén
Stine
Bettina
Victoria
Pia
Thea
Julie
Jeanette
Silje
Britt
Linda