Vellykket Bringserie på hjemmebane

Postet av J98 den 19. Nov 2014

Se bilder fra kampene i J98s galleri.

Før kampen mot Orkanger
Helgen 15. og 16. november var LHK vert for sesongens første Bringserierunde. Hver Bring-avdeling består av 16 lag som spiller full serie, fordelt på 5 helger. Hver av disse helgene er fire av lagene arrangør, og tar imot tre andre lag, slik at disse fire lagene spiller mot hverandre.

Denne helgen hadde Lørenskog besøk av Orkanger, Molde og Vågen. Særlig kampen mellom Vågen og Lørenskog ble sett fram til med stor spenning, da Vågen vant det uoffisielle norgesmesterskapet for J98 i våres, men ble slått av Lørenskog i Bringkvalifiseringen i august.

Lørdagens første kamp var LHK - Orkanger. Til tross for noe ujevnt spill av LHK, var de det klart beste laget og vant 23-14.

Lørdagens andre kamp, var toppkampen mot Vågen, som hadde vært overlegne mot Molde i sin første kamp, selv om de hadde spart sine beste spillere.

Kampen mot Vågen ble en svært tøff kamp, med to lag som kjempet innbitt for seieren. Lagene fulgte hverandre tett, og selv om Vågen var i føringen en god del, klarte Lørenskog å få to måls forsprang på slutten.

Det skulle allikevel ikke være nok, for Vågen reduserte da det var drøyt 30 sekunder igjen. Dommerne var svært raske med å løfte "passivt spill"-hånda for LHK, slik at Vågen kunne erobre ballen og utligne da det var 1-2 sekunder igjen av kampen.

Selv om dette forløpet gjorde at Vågen var laget som jublet til slutt, var nok Lørenskog også svært godt fornøyd med innsatsen, og ett poeng mot Vågen.

Søndagen var det en kamp, mot Molde som hadde blitt overkjørt av Vågen og tapt med fire mål mot Orkanger, så på papiret skulle det bli en lett seier for LHK. Det er mulig LHK tok for lett på oppgaven, eller at Molde ville vise at de virkelig var bedre, for Molde startet best, og tok 2-0-ledelse før LHK valgte en tidlig time-out. Time-out'en hjalp, da LHK gikk fra 0-2 til 6-2, og da trodde vel de fleste at seieren var sikret. Molde ville det allikevel nok en gang annerledes, kjempet seg inn i kampen igjen, og klarte å komme opp i to-måls ledelse litt ut i andre omgang.

LHK klarte heldigvis å sette inn et ekstra gir på slutten, parkerte Molde og avsluttet med seier 18-14.

Seieren mot Molde var en fin avslutning på en flott Bring-runde. Vi gratulerer J98 med to seire og en uavgjort, og Lørenskog Håndballklubb med et vel gjennomført arrangement.

Se bilder fra kampene i J98s galleri.

87 Kommentarer