J2000 klare for A-sluttspill

Postet av J00 den 23. Nov 2014

Etter en god seriehøst med én uavgjort og resten seire, ville J2000 vært klare for A-sluttspill med uavgjort mot Kolbotn i nest siste serierunde. Men et godt Kolbotn-lag ga et LHK-lag som ikke hadde dagen, sesongens første tap. Dermed måtte siste serierunde vinnes for å nå A-sluttspill.

A-sluttspill er serien på våren bestående av de 12 beste lagene i hele Region Øst: Akershus, Oslo og Østfold. Så å nå A-sluttspillet er en stor prestasjon.

Pga. tapet mot Kolbotn, måtte Lørenskog altså slå Vålerenga i siste serierunde. Vålerenga tok ledelsen, og holdt brukbart følge med Lørenskog til 5-4, men derfra satte Lørenskog inn et ekstra gir og gikk til pause med komfortable 9-5.

Andre omgang startet like bra, men tre kjappe Lørenskog-mål, og ved 12-5 trodde nok de fleste at kampen var avgjort. Men Vålerenga sto på, og kjempet seg inn i kampen igjen og kom så nære som 12-10 før Lørenskog endelig skårte igjen. Lørenskog gikk opp til 14-10, før de nok en gang slapp Vålerenga innpå til 14-12. Men derfra og ut klarte heldigvis Lørenskog å holde konsentrasjonen og spille bedre ball igjen. De dro fra til 18-12 før Vålerenga reduserte til 18-13, som ble sluttresultatet.

Dermed ble J2000-laget det andre laget i klubben som er klar for A-sluttspill i år, etter J1998-laget som har vært klar en god stund. Disse to lagene har dermed nådd A-sluttspill to år på rad.

Gratulerer med flott innsats jenter!