J2000 slo Østsiden Fredrikstad i spennende kamp

Postet av J00 den 18. Jan 2015

J2000 spilte i dag sin tredje seriekamp i vårens A-sluttspill. Etter ett tap og en seier, skulle et noe svekket lag møte Østsiden Fredikstad, som slo Fjellhammer med 4 mål sist helg.

Kampen startet dårlig, med to enkle mål til bortelaget, men LHK-jentene tok tak og jobbet hardt, både i forsvar og angrep. De fant hverandre i mange flotte kombinasjoner, og kjempet seg til uavgjort ved pause, til tross for en utvisning litt før.

Andre omgang fortsatte i samme spor. To gode, hurtigspillende fulgte hverandre tett, men Lørenskogjentene klarte å holde seg ett til to mål foran. Da det var 4-5 minutter igjen fikk Østsiden Fredrikstad en utvist, og Lørenskog gikk opp til 18-15, og vi begynte endelig å tro på seier, men bortelaget klarte å kjempe seg opp til 19-19 da under ett minutt gjensto.

Lørenskog gikk opp i angrep og sendte avgårde et lurt underarmskudd som gikk inn til 20-19 med ca. 30 sekunder igjen å spille. Desverre gikk bortelaget rett opp og utlignet omtrent 15 sekunder før slutt. Men kampen var ikke over - jentene holdt hodet kaldt og spillet varmt og fikk gjenatt forrige angrep og skårte 21-20, seks sekunder før slutt, og kunne juble for en seier etter kjempeinnsats av hele laget.

Se flere bilder fra kampen i J2000 sitt galleri