Lagsrapport J2000, 2014-2015

Postet av J00 den 18. Mai 2015

J14 (2000)

Avslutningen på våren 2014 for J2000 ble deltakelse i Partille Cup i Gøteborg i juni 2014. Det var en fin uke med mye god håndballspill på utebaner, besøk på Liseberg, sosial fellesovernatting på skole med andre lag fra Lørenskog Håndballklubb.

Jentene tok så sommerferie med en omfattende treningsplan for sommeren. Det var viktig å holde formen oppe fordi spillesesongen høsten 2014 startet tidlig i august med deltakelse i Hummel cup på Nordstrand. Jentene beviste at de hadde fulgt sommerens treningsopplegg og kom helt til semifinale tross lite samspill før cupen.

I gruppespillet senere på høsten storspilte jentene i mange kamper og endte på 2. plass i puljen, noe som resulterte i A-sluttspill i år som i fjor. Tradisjonen tro var vi også med på Rælingen julecup 2014 og endre opp med en flott pokal etter et knapt tap i finalen.

Jentene har storspilt i mange av kampene i A-sluttspillet nå på våren og var tidvis helt oppe på en 3. plass på tabellen, en pulje bestående av mange sterke lag. Etter noen stang-ut kamper ble det tilslutt en respektabel 8 plass. Bra spilt – jenter, og vi har nå spilt vår siste kamp uten klister – i kampene fremover blir det klister på oss!

Nytt denne sesongen var laguttak til enkelte cuper. Jentene kjenner nå alvoret og krav som settes til dem på trening for at de skal få spilletid på laget.

På trenersiden har det vært et spennende år. Laget startet høsten med å bli trent av Tore Westbye sammen med Line Hansen. Da Tore sluttet som trener sent på høsten overtok Line som hovedtrener, og Eldar Dahl tok over rollen som hjelpetrener og vi var tilbake til trenerduoen som vi har hatt i mange år. Nok en gang takk til Line og Eldar for alle timene de legger ned i håndballhallen sammen med jentene våre. Vi vet det jobbes med å få inn en ny trener for J2000 for neste sesong, og vi er spent på hva som skjer. Aina Bratlie har fortsatt som oppmann.

Jentene har trent ca 4 ganger i uka denne sesongen. Treningene har vært et samarbeid primært med J2001 og Camilla Otterlei og Hege Vesterheim har også hatt ansvar for hver sine treninger. Et samarbeid som har fungert godt og som gjør at jentene kan spille på tvers av lagene. Noen J2000 jenter har også spilt kamper for J98, 2 laget.

Ved sesongstart denne høsten valgte 2 spillere å slutte med håndball. Laget fikk inn en ny spiller utenifra, og en spiller meldte overgang fra J2001. Laget har derfor fra januar til april bestått av 10 engasjerte og samspilte jenter hvorav en er keeper. Jentene trives sammen på trening, kamper, cuper og på fritiden! ☺ Det ble arrangert en juleavslutning privat for jentene, en kveld med gjennomgående høy og god stemning.

For å få laget til å fungere er det viktig at foreldre, besteforeldre og andre stiller opp og gjør en innsats både med kjøring, dugnadsvakter, tilsynsvakter og ikke minst som heiagjeng. J2000 har heldigvis en engasjert foreldregruppe/støtteapparat, og selv om foreldre har hatt andre verv i klubben stiller man opp på dugnadsvakter, tilsynsvakter m. m. på vegne av laget. Dette er en viktig forutsetning for å få laget til å fungere og alle takkes for god innsats!