Lagsrapport J1998, 2014-2015

Postet av J98 den 18. Mai 2015

J16 (1998)

Laget startet sesongen med 20 glade - og svært ivrige jenter. Laget bestod av jentene fra i fjor samt flere nye. Konkurransen blomstret i laget, og jentene fikk en kjempe opptur. Laget fikk ny trenertrio og de skulle satses på. Målet for sesongen var å komme til sluttspillet i Bring, A-sluttspillet i serien og vinne B-serien.

Før sesongen, var J98 med på Hummel Cup og Bonaqua. Laget gikk seirende ut av begge. De toppet førsesongen med å vinne Ski Cup 2014 hvor de slo mange gode lag og til slutt vant over Nit/Hak i en spennende finale. Dette laget kunne nå langt, det var det ingen tvil om.

Så startet sesongen og kvalifiseringen til Bring. Hvis de ikke vant den første kvalikrunden, ville vi få en ny sjansen. Men jentene klarte å vinne alle kampene i første kvalifiserings runde og var da i Bring. De spilte fantastisk håndball og slo laget alle trodde ville vinne - Vågen.

I serien klarte jentene å komme til A-sluttspill hvor de til slutt havnet på fjerde plass.

Aldri før har en Bring runde vært så spennende for et lag som det ble for J98 Lørenskog. Laget var med i fem runder, hvor laget lå på en fjerde plass, som er grensen for sluttspill, helt til siste runde og siste kamp. Laget måtte vinne kampen, uavgjort ellertap førte til at rivalen Fjellhamar ville gå til Bring sluttspill. Da det gjensto sekunder av kampen, sto det uavgjort. Dessverre var det ikke 1-2 sekunder i tillegg for at jentene skulle få satt det siste skuddet. Laget var da ikke videre til sluttspillet i Bring.

I B-serien samarbeidet J98 med 00 og 01. Nummer 1 og 2 i gruppen gikk til sluttspill. J98 kom på første plass og gikk direkte til semifinalen. Semifinalen gikk lekende lett og de van. Det var klart for finale mot Gresvik 3. Jentene startet kampen dårlig og lå under i begynnelsen. Andre omgang tok de skikkelig tak på motstanderne og vant. Det ble gull.

Det er mange talenter på J98 laget og vi vil nok se flere av disse jentene framover. Noen få har gitt seg og noen har skader de må få orden på. Det blir spennende å følge disse jentene videre. Teamet rundt laget er veldig stolt av det jentene har oppnådd og de er en helt herlig gjeng og være sammen med. Med dette ønskes det lykke til videre!

Britt (oppmann)