Lagsrapport Damer 2014-2015

Postet av Damelag den 18. Mai 2015

Damer 4. divisjon

Dette var første sesong for Damelaget tilbake i 4. divisjon.

Et par av spillerne som rykket opp valgte å trappe ned til LHK 6. divisjon, mens stammen i laget ble med opp i 4. divisjon. Dermed hadde vi i utgangspunktet 9 spillere, men 2-3 nye har kommet til i løpet av sesongen.

For å hevde oss i 4. divisjon, mente vi at treningsoppmøtet måtte forbedres og at spillerstallen burde være minst 14 aktive spillere. Dessverre er ikke dette helt innfridd og resultatene står i stil med det.

Av 10 lag på tabellen ble vi nummer 8 med 8 poeng, og det er i alle fall nok til å holde oss i divisjonen neste år. Samtidig skal det kjapt legges til at uansett resultater, så har det vært mange herlige skåringer, god lagfølelse og mye moro. Vi anbefaler nye spillere å komme til oss, fra egne rekker eller fra andre klubber!

I løpet av sesongen har vi samarbeidet med J16 og lånt hele 9 spillere. Det har vært veldig positivt. Takk til J16-jentene som har bidratt!

Av damespillerne må spesielt Kamilla Freitag, Jeanette Pedersen, Caroline Fossberg og Janneke Støeng nevnes. De fire spillere kan du alltid regne med på trening og til sammen har de laget 233 mål. Strålende!

I tillegg til seriespillet har Damelaget deltatt i IØR-cup. Ingen ville møte oss og plutselig var vi i kvartfinalen på walk-over. De som var med vil lenge huske den dramatiske avslutningen da vi vant på «sudden death», et av sesongens definitive høydepunkter. Vi hadde ikke dagen i semifinalen og tapte dessverre den.

Klubbveteran, Johnny Johnsen, har vært hovedtrener i år som i fjor. Sammen med Wiggo Freitag som hjelpetrener, har han utgjort et trenerteam som har fungert godt. Neste sesong er det Wiggo som blir hovedtrener, mens Johnny konsentrerer seg mest om yngre lag i klubben.

Vi er alltid optimistiske og gleder oss til ny sesong!

Damer 6. divisjon

Etter at vi bestemte at vi skulle spille 6. div istedenfor Jenter 33, håpet vi på bedre oppmøte av damer/jenter.

Dårlig med trening på oss før jul, og med en frilisens tilgjengelig gikk denne flittig på rundgang mellom flere personer.

Faktisk så mange at selv ikke undertegnede husker navn på alle.

Før jul gikk det veldig bra, sto faktisk i fare for å kunne rykke opp en divisjon. Men etter jul har det bare gått nedover. Spilte vår siste kamp 19. april mot Lillestrøm, disse slo vi 17-15 ved forrige møte.

Stilte med 9 spillere, herav to keepere, 4 J98-spillere, og blåste Lillestrøm av banen med 7 mål. Så fra å ligge nederst på tabellen rykket vi to plasser opp.

Har slitt med en del skader denne sesongen, så vi takker for all hjelp fra 98-jentene etter at de fylte 16 år.

Håper på bedre lykke neste sesong, kanskje til og med en trening i uka?