J2000 i Fredrikstad cup 2015

Postet av J00 den 3. Jun 2015

Fredag 22.5.15:

Pinsetrafikken var ikke så ille som fryktet da de to bussene kjørte fra Lørenskog med en forventningsfull gjeng spillere fra Lørenskog. I vår buss var det spillere fra J98, J2000, J2001 og J2005. Det var høy stemning og J2005 var flinke å underholde med sanger som "En bussjåfør, en bussjåfør» samt «Hjulene på bussen..." Og jammen kunne ikke "tenåringene" også stemme litt i sammen med den glade gjengen fremst i bussen.

Vi ankom til Rød skole i god tid før åpningsseremoni, så alle lag fikk innlosjert seg på skolen før bussene satte kursen mot Gamlebyen for at Lørenskog Håndballklubb skulle stille mannsterke i åpningsparaden... Den gang ei...

Værgudene var ikke på vår side, og i det vi går av bussen velger himmelens sluser å åpne seg. Få av jentene var kledd for styrtregn. Det betydde kliss våt på kort tid, og skjelving og frysing før åpningsseremonien i det hele tatt var i gang. De ulike lederne for lagene rådslår og beslutter å tilkalle busser og returnere til skolen i stedet. Risikerer ingen forkjølelse og sykdom FØR cupen er i gang!
Dette var et godt valg for J2000. Vi hadde da rikelig med tid til å feire Mathea som fylte 15. Vi bodde sammen med J2001 og vi hadde en hyggelig feiring med party-hatter, ballonger, sang og kake.

Lørdag 23.05.15:
Vi tenkte å unne oss en litt lat morgen på lørdagen i og med at vi hadde vår første kamp kl. 16:35, men NEI! Vi lå i "åpen sone" uten mulighet til å lukke døren ned til der frokost ble servert, så denne pinsen har vi vært tidlig på den hver morgen... :-)

Vi spilte J15, pulje 2 og første kamp var mot Ammerud 2. Vi spilte ute på Øssia og det var strålende sol. Det var en "grei" kamp hvor seieren aldri var truet, men det var fint å få vendt seg til kunstgresset og det var mye skliing hit og dit og ikke minst mange 100 %-sjanser som ble brent. Tilslutt ble det en komfortabel seier 18-5. Vi var i gang!

Annen kamp var mot Flint, også på Øssia. De hadde tydeligvis forberedt seg godt på oss som lag, og ga oss bedre motstand. Det ble en god del utvisninger og klabb og babb i sær på slutten av kampen. Lorin fikk seg en liten flytur nesten inn i Flint sitt mål og vi var en stund redd for at hun var ordentlig skadet. Motstander med nådestøtet mot Lorin fikk rødt kort (noe vi tror Christoffer valgte å bestride). Lorin, som for øvrig er laget av stål men allikevel ikke veier mer enn ei postkasse, fikk hjelp og kom seg på beina i løpet av kvelden. Det skal mer til enn ei lårhøne og et ukontrollert svev for å sette ut vår Supergirl! I kjent Lorin-stil var det ikke antydning til klaging på smerte senere på kvelden - tøffa! Kampen? Seier 16-10!

(Flint gikk for øvrig helt til finalen i B-sluttspillet hvor de tapte med ett mål mot Lødingen).

Godt fornøyde med dagens innsats reiste vi tilbake til Rød skole og en velfortjent dusj. På kvelden skulle det være Kongsten Night-konsert, og vi valgte å kjøre jentene inn, så de fikk med seg ca. en time av konserten av bl.a. Erik og Kriss.

Søndag 24.05.15:

Søndag morgen måtte vi opp mye tidligere, så da var det en fordel å høre at frokosten var i gang. Første kamp var mot Lisleby 1 kl. 09:10 på Merkur Arena. Lisleby er gode og gav oss god motstand. Våre jenter spiller imidlertid veldig godt og vi endte vi opp med en komfortabel seier 16-8. Stine og en skadet Solvor reiste så i konfirmasjoner. Da Malin også ble dårlig, måtte jentene klare seg uten innbyttere resten av dagen.

Etter lunsj og hvile var neste kamp mot Ull/Kisa 2 på Gressvik. En jevn kamp som tilslutt endte 11-11 og vi var puljevinnere og gikk rett til 1/8-finale i A-sluttspillet. Også Ull/Kisa 2 gikk videre til A-sluttspill fra vår pulje.

1/8-finalen skulle spilles mot Haslum 1 inne på Kongsten. En forferdelig thriller av en kamp. Jentene viser enorm vilje til å vinne, men begynner å bli slitne og klarer ikke helt å få til maksimalt spill. Det står 11-11 etter full tid og ekstraomganger 2 x 3 minutter må spilles. Heldigvis lander ballen på vår side og vi drar i land seieren 14-13 etter noen flotte redninger av Kristin. Etter knallinnsats er nå J2000 klar for 1/4-finale i A-sluttspillet! Fantastisk! Konfirmasjonen Stine er i er på Hankø, så hun returnerer i løpet av kvelden. Tidlig til sengs for å samle så mye krefter som overhode mulig da vi forstår at motstander i 1/4 finalen blir Oppsal, et lag vi ennå ikke har beseiret.

Mandag 25.5.15:

Det er et tent lag som stiller til 1/4 finale på Blomsterøyhallen kl. 09:15 neste morgen. Jentene kjemper hardt og holder godt følge med et fullbemannet Oppsal. Dessverre strekker det ikke helt til og vi blir slått ut av Fredrikstad cup 16-12 mot Oppsal - som senere går hen og vinner hele turneringen. En fantastisk flott innsats av jentene våre. Av 45 lag i klassen J2000 blir vi blant de 8 beste og slås ut av vinneren i klassen. Det var de første kampene hvor en av de to nye trenerne, Christoffer, ledet oss i kamp. Det fungerte veldig bra og Christoffer ble bedre kjent med hver enkelt spiller og sier at han ser hva som kan jobbes med videre.

Jentenes innsats står det respekt av og det skal bli gøy å følge laget i deres videre utvikling i neste sesong - og så er det jo en knakende kjekk jentegjeng å være på tur med :-) Takk for turen!

Hilsen
Aina og Eldar

Se flere bilder fra Fredrikstad cup i galleriet.