J98 med sølv i Peter Wessel-cup

Postet av J98 den 29. Feb 2016

J1998-laget vårt deltok i Peter Wessel-cup helgen 27. og 28. februar. Peter Wessel-cup er det uoffisielle norges-mesterskapet i aldersbestemte klasser, og trekker til seg kun de beste lagene i landet.

Med en litt tynn stall, stilte 98-laget med noen spillere fra J2000-laget vårt, men det la ingen demper på innsats eller resultat. Etter et jevnt puljespill hvor tre lag endte med to seire og ett tap, suste de gjennom sluttspillet.

Byåsen ble feid unna i kvartfinalen med 15-9 seier, og så led Orkanger samme skjebne i semifinale, hvor jentene våre vant 14-9.

Finalen mot Stavanger ble en jevn og spennende affære, hvor det sto 12-12 da det var tre minutter igjen. Men desverre trakk Stavanger det lengste strået og vant med ett mål, 14-13.

Det var uansett et fantastisk resultat, og en ekstra trøstepremie kom da Lørenskogs jenter fikk hele 3 av de 7 plassene i helgens Allstar Team (Stavanger fikk 2, Orkanger 1 og Vågen 1). De tre som kom på Allstar Team var:

• Keeper: Michelle Desmot
  • Strek: Anniken Alm
  • Høyre Back: Mia Syverud

Gratulerer så mye til hele laget med en strålende innsats!