Lørenskogs damelag med seier i Bonaqua cup

Postet av Damelag den 6. Jun 2016

Denne helgen ble Bonaqua cup avviklet, med Fjellhammer som arrangør.

Lørenskog Håndballklubb stilte med sitt K4 lag i klassen "D4/5/6 div", og gikk helt til topps.

For disse damen startet turneringen allerede sent fredag kveld. Etter to tette kamper og to seiere med knappest mulig margin mot Oppegård og Fjellhammer 3 så ble det avgjørende kamp mot Nordstrand Blå lørdag formiddag om gruppeseier. Sen kamp og 1/8-finale midt i tacotiden på lørdag sto på spill mot gruppeseier og rett til kvartfinale søndag morgen.

Med stigning i spillet gjennom gruppespillet ble Nordstrand slått og taco-kvelden fredet.

Lørdag morgen ble Furuset banket 18-12 i kvartfinalen. Til lunsj sto Nit-Hak klare i semifinalen. Samme trend her som kampene før. Litt famlende start og et par mål bakpå, men vi spiller oss inn i kampen og vinner komfortabelt. Finalespill er sikret, og det blir Enebakk som motstander. "Bra, for der har jeg en høne å plukke" sier Wiggo som leder laget.

Finalen ble en ganske tett kamp med nerve. Som tidligere kamper havner LHK tidlig et par mål bak, spiller bra, men mangler litt marginer. Sakte men sikkert kommer vi inn i kampen og midtveis i første omgang leder vi med 2 og 3 mål. Så pådrar vi oss flere utvisninger i slutten av omgangen og starten av andre omgang. Det kan se ut som om vi begynner å bli litt kollektivt slitne. Men vi rir av stormen takket være tøft og godt forsvar og en målvakt som plukker det meste. Enebakk scorer stort sett bare fra 7-meters merket. Siste del av kampen kontrollere vi med 3-5 mål foran. Sluttresultatet blir 8-12 til Lørenskog HK.

Jentene jubler som 12-åringer, løfter pokal og spruter sjampanje som erfarne sykkelryttere. Grattis til målvakt Michelle Desmot som ble kåret til finalens beste spiller.

Gjennom hele turneringen har laget vist at det bor mye handball, mye vilje og mye glede der. Og det skal forvaltes og bygges videre på, for dette laget har opprykk til K3 som mål.

Selv om hovedtrener ikke var til stede i helgen så hadde jenten fått "huskeliste" på hvordan de skulle spille. Og med Wiggo Freitag som coach fulgte de spilleplanen som var lagt.

Gratulerer med seier og pokal til LHK K4.