OM OSS

#VIERLHK

Lørenskog Håndballklubb ble stiftet 16. mai 1979 under navnet Kurland Håndballklubb. Etter hvert ble rekruteringsområdet utvidet i retning Løken, Finstad og Rasta og klubben rykket også opp til 3.divisjon. Noe som gjorde det naturlig at klubben skiftet navn, mest med tanke på at det på den måten muligens var lettere å få sponsorer til klubben. I 1993 ble klubbens navn Lørenskog Håndballklubb.

Klubben spilte 2 sesonger i 3.divisjon med Stein Golten som trener og bl.a. Ellen Bredal Oftedal som aktiv spiller.

Klubben er nå en ren jente-/dameklubb, men har hatt et herrelag i tre sesonger og noen gutter innom håndballskolen. Klubben har 290 medlemmer i 2022 fordelt på 8 - 10 aldersbestemte lag, fra håndballskole (6–8 år)og oppover.

Vi er stolte av å være en veldrevet klubb med godt miljø, bred og riktig kompetanse, fellesskap, god dugnadsånd, fantastiske fans og sterke tradisjoner.

Som klubb bidrar vi til et sunt og positivt idrettsmiljø for jenter i alle aldre. Vi har et inkluderende miljø hvor alle skal få lov til å dyrke sin lidenskap for håndball.

Lørenskog Håndballklubb har gule trøyer og blå shortser.

Vår hjemmearena er Skårerhallen.

Kunne du tenke deg å spille håndball i Lørenskog, eller kanskje bli trener? Da finner du informasjonen du trenger nedenfor.

Bli trener

Adresse: