J00 og J01 i Fredrikstad cup

Postet av Lørenskog Håndballklubb den 10. Jul 2014

Vi gratulerer J00 og J01 med super innsats i årets Fredrikstad Cup. Begge lagene ble nr 2 i sine innledende puljer, noe som førte begge lagene videre til A-sluttspill.

J00 måtte se seg slått av Hundvåg i 16.delsfinalen, hvor de "tapte" med ett mål fordi sekretariatet ikke fulgte med, og lot være å gi Lørenskog ett mål. Det var kun en dommer der, som ikke noterte antall mål, slik at han heller ikke rettet det opp til tross for store protester fra Lørenskog og nøytral tredjepart. Hadde sekretariatet/dommer fulgt med, ville kampen gått til sudden death. Siden Lørenskog da skulle startet med avkast, ville de hatt god sjanse til å vinne.
J00 vinner over FalkJ00 vinner over Falk

I stedet ble det notert et 10-11-tap mot Hundvåg, som siden spilte seg helt til topps. De vant semifinalen med 7 mål og finalen med 8. Bittert for Lørenskog, men samtidig kan man ta med seg det positive i hvor bra vi spilte mot et så godt lag.

J00 ferdig med dagens kamper

J01 spilte en flott 16.delsfinale mot Furuset. De dro fra med et par mål for så å bli tatt igjen flere ganger, men klarte å dra fra og vinne med to mål til slutt.

I 8.delsfinalen møtte de Rygge. Lørenskog startet godt og ledet 6-4 rundt halvveis, men så kom en periode hvor vi ikke lyktes med noe i angrep og det ble mye stang ut, bokstavelig talt. Før denne perioden var slutt, hadde Rygge skårt 5 mål på rad og ledet med 3 mål, et forsprang de hold helt ut.

J01 med god kamp, men tap mot Rygge

Rygge var gode, og også for dem holdt det helt fram til finaleseier, så det var virkelig god innsats og gode prestasjoner av begge lag, selv om de ikke kom så langt de kanskje hadde fortjent.

J01 slapper av før 8.delsfinale

Jentene hadde det forøvrig veldig sosialt på turen. Lagene sov sammen i en gymsal og har blitt bedre kjent med hverandre og fått styrket klubbfølelsen. Lagene så hverandres kamper så sant det lot seg gjøre, selv om det betydde å stå tidlig opp og ikke rekke frokost, eller å skynde seg avgårde rett etter egen kamp. Det vitner om samhold og fin klubbånd.

Vi gleder oss allerede til neste tur sammen om under tre uker, denne gangen til Partille, hvor også J02 og J98 skal være med.