Gledelig opprykk fra K4 til K3

Postet av Lørenskog Håndballklubb den 9. Mai 2019

23.april var det duket for opprykksfest i Skårerhallen, Lørenskog Håndballklubbs hjemmearena. Siste kamp i årets sesong skulle spilles og Lørenskog møtte Lillestrøm HK. Uavhengig av resultat i kampen ville dette bli en festdag for damelaget og klubben. Det ble en spennende kamp, som endte 31-31. Og etter flere år med lag i 4.divisjon endte klubben i år som seriemestere, uavhengig av resultat i den siste kampen, og rykket opp til 3.divisjon.

Dagen etter kamp våknet gjengen med gullstjerner i håret, gullhatten på nattbordet og gratulasjoner fra Ordføreren i Lørenskog kommune, Ragnhild Bergheim. Stor stas for klubben, laget og trener.

Se bildedryss fra opprykksfesten

Før sesongen fikk klubben ny hovedtrener og damelagstrener for K4, Hanne Halén. Hanne startet sin håndballkarriere i klubben, har spilt på landslaget og som proff i utlandet. Hun er nå idrettsufør på grunn av en kneskade og brenner for forebyggende trening og restitusjon. Noe som også preger treningsøktene til jentene på damelaget.

K4 laget består av jenter fra 2001 og oppover. De er 23 spillere som trener hardt, brenner for håndballen, gir alt og har stått på hele sesongen. Resultatet er at de har vunnet 18 av 20 kamper, tapt en og spilt en uavgjort. Det er prestasjoner å være stolte av. Og som har oppfylt drømmemålet - nemlig opprykk!

Nå er det en kort pause for jentene, før oppkjøringen for neste års seriespill er i gang. 13.mai braker det løs.

Drømmen for neste sesong er å få flere håndballelskende lagvenninner og satse videre for opprykk til 2.divisjon. Om ikke neste sesong, så kanskje i 2020/2021?

#VIERLHK #BLÅGULMAGI