Lagsrapport J2002, 2014-2015

Postet av J02 den 18. Mai 2015

J12 (2002)

Vi begynte sesongen med rundt 27 jenter og ved avslutning av året er vi 23 håndballspillende jenter. Laget som helhet er kjent som en glad gjeng med jenter som har som spesialitet å psyke ut motstandere under oppvarming ved å synge til medbrakt ghetto-blaster - høyt!

Hovedtrenere dette året har vært Marianne og Kyrre med Monica og Ronny som hjelpetrenere. Marianne ga seg som trener etter jul, etter ca. 5 års innsats i laget. Vi takker Marianne for alle timene hun har lagt ned i laget vårt. Ingrid har vært oppmann, med god hjelp fra et par andre foreldre.

Vi har hatt tre treninger i uken, der én av dem fokuserer på styrketrening og kondisjon, mens de andre to er tilegnet tekniske ferdigheter og spillesekvenser.

I løpet av de to siste årene har vi fått mange nye spillere. På grunn av det store spennet på jentenes nivå valgte vi å nivådele jentene i to lag. Dette føler vi har fungert godt. Førstelaget ble meldt opp i serien i nivå 1, mens andrelaget ble meldt opp til nivå 2. Fokuset har i hovedsak vært på angrepstekniske ferdigheter, noe som vi helt på tampen av sesongen nå begynner å se resultatet av.

For førstelaget har dette vært et "nesten" år som har gitt en tydelig pekepinn på hva vi må jobbe mer med. Vi er blant de absolutt beste når det gjelder forsvar, men dessverre sliter vi ditto med bevegelse i angrepsfasen. Førstelaget endte i serien med å akkurat ikke kvalifisere seg til A-sluttspill og fikk knepne tap i innledende kamper i PW-cup. Andrelaget har på den andre siden overrasket stort. De har bitt veldig godt fra seg i en jevn gruppe og endte til slutt opp midt på treet på tabellen.

Året begynte med Partillecup for førstelaget, der vi deltok uten forventninger og mest for erfaringen og opplevelsens skyld. Vi kom til kvart-finalen i B-sluttspillet og var fornøyde med det. I tillegg har vi deltatt på Rælingens Julecup der førstelaget ble nr 2 mens andrelaget fikk masse nødvendig spilletid, erfaring og en god sosial opplevelse. I år har førstelaget også deltatt på PW-cup.

Sesongen er offisielt over, men for jentene føles det ikke som om året er over før det er skolefri og sommerferie. Før dette skal begge lagene på Nannestad- og Bon-Aqua cup mens førstelaget i tillegg reiser til Partillecup. Vi gleder oss stort til vårens gjenstående kamper!

Hilsen stolte lagledere!