Håndballgallaen 2015

Postet av Lørenskog Håndballklubb den 13. Mai 2015

Håndballgallaen 2015 var, som hvert år, en flott begivenhet. Lagene fikk vist seg fram, varmet opp til "Follow the leader", og spilt oppvisningskamper. Leila Laksiri besøkte oss for å svare på spørsmål, dele ut priser og skrive autografer.

Bildene fra gallaen kan du se her.

Lagsrapporter for alle lag er publisert for det enkelte lag, under "Lagene"-menyen over. men kan nås direkte her:

Årets spiller

Årets spiller er en person som virkelig har håndball i blodårene. Hun viser glede og engasjement, og har utviklet en god spilleforståelse. Hun gikk fra å ha en noe vanskelig oppstart i sesongen til å utvikle seg til å bli en av de viktigste spillerne på laget mot slutten av sesongen. Hun er et godt bevis på at man aldri skal gi opp, og at man til slutt får lønn for strevet. Hun er en god representant for Lørenskog Håndballklubb.

Årets spiller er: Ina Helene Braathen

Årets trener

Årets trener er stadig å se i hallen. Han er en god bidragsyter og fagressurs i klubben. Ikke bare har han vært trener for damelaget, men han reddet oss også ut av knipa da vi mistet treneren for J2003, og har trent og ledet alle tre J2003-lagene. Han har jo dermed vært trener for 4 lag i år!

Årets trener er: Johnny Johnsen

Årets supporter

Dette er en person som blir savnet når han ikke er til stede. Han engansjerer hele tribunen og skaper stemning med både klapping og heiing nesten kontinuerlig i kampene, uansett om jentene leder eller ligger under. Jentene på banen legger også godt merke til den gode heiagjengen på tribunen og smittes av stemningen.

Årets supporter skaper også god stemning på dugnadene for klubben. Vi minnes spesielt da han stilte opp i sekretariatet i høst, og var den mest underholdende speakeren vi har hatt i hallen. Ikke nok med at navn ble annonsert ved skåring, men også kreative beskrivelser om spillet.

Årets supporter er : Knut Hjertaas, pappa på J2004-laget

Årets innsatspris

Årets innsatspris deles i år mellom flere ivrige sjeler i klubben.

Disse damene har gitt mye for klubben som trenere gjennom mange år og fortjener en oppmerksomhet nå som de overlater jobbene til trenere utenifra. Vi håper de klarer å nyte tilværelsen som foreldre på tribunen.

• Line Hansen, trener for J2000
  • Camilla Otterlei, trener for J2001
  • Hege Vesterheim, trener for J2001

Årets åpen klasse

Årets åpen klasse går til Mia Syverud. Dette er en spiller som har nådd langt i løpet av sesongen. Ikke nok med at hun er en god bidragsyter på sitt eget lag, men hun stiller villig opp på alle arrangementer og kamper hun blir forespurt.
Dette er en person som virkelig lever og ånder for håndballen.

I sesongen som har vært har hun nådd virkelig langt og vært med å vise at gode håndballspillere kan komme fra små klubber som Lørenskog også!

Spesielt bør det innsatsen i bylagsturneringen i Trondheim nevnes. Toppscorer i finalen med hele 8 mål, og finalens matchvinner etter 4 ekstraomganger på en iskald straffe. hun også med på All star teamet I denne turneringen. I tillegg er hun også inne på Regionale landslagssamlinger med 98/99 jenter.

Årets åpen klasse går til: Mia Syverud

Årets målscorer

En god håndballspiller bør optimalt sett skåre høyt på sosial intelligens, smittende humør, godt forsvarsspill, godt angrepsspill, være god medspiller, spillforståelse, godt treningsoppmøte, å være den som tar ansvar i avgjørende situasjoner og det å lage mål.

Det er selvfølgelig ikke mulig å skåre høyt på alle kriteriene.

Eller???

Jo faktisk. Damelaget har en slik spiller!

Av Damelagets 406 skåringer i sesongen, har hun personlig puttet 118 baller i buret.

Årets målscorer er: Kamilla Freitag