J2000 og J2001 i Ski Cup

Postet av Lørenskog Håndballklubb den 25. Aug 2015

Kvaliteten på lagene som stilte til årets Ski Cup var bedre enn noen gang, og vi stilte med lag i J2000- og J2001-klassen.

J2000

J2000 spilte innledende kamper mot Haslum, Glassverket og Runar, og feide all motstand av banen. Haslum er et lag jentene kjenner godt, og sist møte endte med Lørenskogseier etter flere ekstraomganger i 8.delsfinalen i Fredrikstad Cup. Det var nok en spent gjeng som stilte på banen i første kampen i årets Ski Cup, mot nettopp Haslum. Jentene spilte meget bra, og vant hele 13- 7! Glassverket og Runar ble hhv slått med 15-10 og 21-17. 3-2-1-forsvaret sitter godt og alle jentene bidrar fremover på banen, og jentene våre endte opp som puljevinnere.

Søndag morgen var det klart for 8.delsfinale mot Falk Horten, og etter en seier 16-9 var det klart for kvartfinale mot et solid lag fra Nordstrand. Jentene våre fører hele kampen, og det ligger an til videre avansement, men på slutten så rakner det litt, og jentene våre må se seg slått med 10-11.

J2001

J2001 var satt opp i innledene pulje sammen med Elverum, Lommedalen og Vestli – lag som jentene har en historie med. Elverum sendte jentene i et ufortjent B-sluttspill i Fredrikstad Cup etter at våre jenter spilte en elendig kamp. Lommedalen slo oss med 1 mål i serien før jul i fjor, noe som gjorde at vi tapte A-sluttspillsplass pga. innbyrdes oppgjør mot nettopp Lommedalen. Jentene våre hadde masse å revansjere mot disse to lagene. Det siste laget, Vestli, har jentene trent sammen med i oppkjøringen før sommeren, og det lå an til en kamp hvor lagene skulle gjøre opp status seg i mellom om hvilket lag som er best.

Jentene startet mot Elverum, en kamp som bar preg av litt nervøsitet, personlige feil og dårlig spill, men jentene våre klarte å dra i land en ett-målsseier 10-9. Lørdag morgen ventet Lommedalen, og med et 3-2-1-forsvar som satt skikkelig, vant vi 15-10. Laget hadde fått sin revansje! Siste innledende kamp mot Vestli ble egentlig aldri spennende, etter en god prat i garderoben før kampen, god oppvarming var jentene klare, og med et godt 3-2-1-forsvar og solid angrepsspill feide vi dem av banen med 7-målsseier 16-9! Også J2001 ble vinner av sin pulje.

I kvartfinale ventet Reistad – et lag vi kjente lite til. Vi ledet stort sett hele kampen, men Reistad ble dessverre litt for sterke mot slutten av kampen, og vi taper med ett fattig mål, og ender med et 13-14.

Snipp snapp snute i kvartfinalen altså for begge våre lag – med knappest mulig margin. Med tanke på at Ski Cup arrangeres tidlig i sesongen, og jentene er fulle av trening etter en tøff oppkjøringsperiode tar lagene med seg alle de gode prestasjonene de viste i helgen, og alle rundt lagene gleder seg til å følge dem utover høsten.

Se flere bilder fra Ski cup i galleriene til 2000 og 2001