Herrelaget i storform!

Postet av Herrelag den 11. Jul 2014

Med to seirer på de to siste kampene var det et Lørenskoglag med selvtillit som møtte Enebakk i Skårerhallen søndag.

Lørenskog satte inn det første målet, og lå i tet gjennom hele kampen. Samspillet i angrep satt tidvis godt, og etter 20 minutter lå Lørenskog foran med fem mål. Etter en dårlig periode de siste minuttene av første omgang gjorde at det stod 14-11 til pause.

Andre omgangen startet med mye slurv, men da Enebakk lå kun to mål bak ble det tatt grep. Spesielt forsvarspillet ble kraftig forbedret, og med et godt samarbeid mellom forsvaret og keeper endte kampen med seier 29-23 til Lørenskog.

Det var mange harde oppgjør i kampen, preget av en del stopp i spill på grunn av skader og "vondter". Heldigvis ble ingen alvorlig skadet, og etter en opptelling hadde begge lag både 10 fingre og tær.

Uavhengig av øvrige kamper i 5. divisjon avd. 2 har Lørenskog befestet sin 4. plass på tabellen. Det er et stykke opp til 3. plass, men det er ikke umulig dersom laget fortsetter å spille godt samtidig som en del andre resultater går vår vei.

Allerede i morgen blir det en tøff kamp mot serieleder Vestli i Stovnerhallen. Lørenskog tapte den første kampen med ti mål, og har en formidabel oppgave foran seg.

– Det er godt å se at laget har dratt god nytte av en del treninger sammen, vi ser et helt annet samspill nå enn vi gjorde i startet av sesongen. Slik er det med mange nye spillere, men dersom vi beholder dagens stall til neste sesong er jeg overbevist om at vi har gode muligheter i 5. divisjon neste sesong, uttaler trener Ronnie Bergheim.

Lørenskog stilte med følgende lag til dagens kamp:
Lørenskog - Enebakk 29-23 (14-11)
  • Ronnie Bergheim (MV)
  • David Robertsen - 9 mål (2 på 7m)
  • Patrick Tørresvold - 3 mål (1 på 7m)
  • Yngve UrdalSimen Tørresvold - 7 mål
  • Stian Sivertsen