Knepen hjemmeseier for herrelaget

Postet av Herrelag den 11. Jul 2014

Søndag var det duket for hjemmekamp mot Rælingen, og Lørenskog hadde et tomålstap å revansjere.

Begge lag stilte med få innbyttere, og det lå an til en jevn kamp. Lørenskog gikk opp i en tidlig ledelse, men klarte aldri å dra i fra. Etter en jevn 1. omgang lå Lørenskogs herrer bak med ett mål til pause (11-12).

2. omgang startet som den første, hvor Lørenskog var hakket vassere. Det var mye bomskudd, men forsvaret stod godt og bidro sterkt til en del redninger fra hjemmelagets målvakt. Midtveis hadde Lørenskog opparbeidet seg en ledelse på fire mål, men etter en tung periode med slitne bein og fallende humør slapp Rælingen inn i kampen igjen på stillingen 20-20. De siste ti minuttene ble det hardt fokus på arbeidsoppgavene, humør og kynisk håndball. Etter en liten sluttspurt kunne herrene juble for en knepen ett-målsseier på hjemmebane. Kampen endte 26-25.

Lørenskog stilte med følgende lag:
Lørenskog - Rælingen 26-25 (11-12)
  • Ronnie Bergheim (MV)
  • David Robertsen (5)
  • Patrick Tørresvold (5)
  • Yngve Urdal
  • Simen Tørresvold (7)
  • Stian Sivertsen (8)
  • Terje Brenden (1)
  • Rudigher Ihrig

Neste kamp er tirsdag 4. mars kl 18.45 i Jessheimhallen, borte mot Ull/Kisa.

Lørenskog ligger fortsatt på 4. plass i 5. divisjon, ett poeng bak Kløfta på 3. plass.