Lagsrapport Menn, 2013-2014

Postet av Herrelag den 11. Jul 2014

Med bakgrunn i minkende oppmøte på trening og kamper mot slutten av forrige sesong var det noe usikkerhet på om herrelaget skulle meldes på sin 3. sesong. Interessen blant gjenværende spillere var imidlertid såpass sterk at vi valgte å melde på lag, og håpe på rekruttering og lite skader.

To langtidsskadede spillere kom tilbake, flere nye spillere meldte overgang fra andre klubber – og ved sesongstart var vi 14 spillere.

Etter en god oppkjøring, startet sesongen noe tungt med to tap, før vi fikk to billige poeng da Romsås/Ammerud ikke møtte. Deretter fulgte tre nye tap på rad, men man begynte nå å se konturene av et godt lag hvor samspillet begynte å sitte mer og mer. Utover i sesongen ble laget bare bedre og bedre, og vi hang godt med i de fleste kampene.

Fasiten etter endt sesong ble 5. plass, som er akkurat innenfor målsetningen som ble satt før sesongen. Det ser ut som om vi beholder de fleste spillerne, i tillegg til et par nye. For å sette litt press på oss selv er målsetningen for neste sesong at vi skal kjempe om opprykk, og minst ende på pallplass i 5. Divisjon.

Trener i årets sesong har vært Ronnie Bergheim.

Se flere bilder fra håndballgallaen her.