Lagsrapport Dommere 2014-2015

Postet av Dommere den 18. Mai 2015

Lørenskog håndballklubb har i dagdommere i alle kategorier fra internasjonale dommere og veien ned til barnekampledere.

Med unntak av barnekampledere er øvrige dommere selvstendige personer – alle over 20 år – som gjennom sesongen i stor grad lever sitt eget liv uten innblanding fra dommeransvarlig. Rokeringer med datoer, eventuelle makkere etc. fikser disse selv.

Naturlig nok følger ikke dommeransvarlig disses kamper, men stiller til gjengjeld opp når de yngste skal dømme.

Dog skal det nevnes at våre dommere til stor grad får meget bra tilbakemeldinger, fra personer som observer dem, tilskuere på kamper og ikke minst gjennom presseoppslag.

Til glede for klubben vil vi neste sesong stille med det samme mannskapet, med unntak av en som har barselpermisjon. I tillegg har vi fått to nye dommere som etter å ha dømt barnekamper i ett år nå har tatt trinn 1-kurs i dommergjerningen.

På vegne av klubben og ikke minst meg selv, vil jeg takke samtlige dommere for flott innsats gjennom sesongen. Og så satser vi på at neste sesong blir like bra.

Lasse Hasselgreen (dommeransvarlig).