Lagsrapport Menn 2014-2015

Postet av Herrelag den 18. Mai 2015

Menn, 5. divisjon

Med bakgrunn i minkende oppmøte på trening og kamper mot slutten av forrige sesong var det stor usikkerhet på om herrelaget skulle meldes på sin 4. sesong. Interessen blant gjenværende spillere var imidlertid såpass sterk at vi valgte å melde på lag, og håpe på rekruttering og lite skader.

Når treningene startet var vi 12 spillere, men etter et par skader tidlig i sesongen ble vi raskt redusert til 10 aktive spillere. Dette viste seg å være i knappeste laget utover i sesongen, da vi ved flere kamper så vidt klarte å stile lag.

Laget har begynt å sette seg, og på gode dager med nok innbyttere så vi at vi var i stand til kjempe mot de beste lagene i serien, med unntak av Oppsal som ble for sterke for de fleste lagene. Prestasjonene har imidlertid variert, og laget endte til slutt opp med samme tabellplassering som året tidligere, 5. plass.

Plasseringen har vært noe dårligere enn målsetningen før sesongstart, og ambisjonene for neste sesong er å forbedre tabellplasseringen.

Trener i årets sesong har vært Ronnie Bergheim.